Emadepäev on maikuu teisel pühapäeval.

Emadepäeva tähistati esmakordselt 10. mail 1908. aastal Ameerika Ühendriikides Lääne-Virginias Graftowi kirikus.

Eestis tähistati seda päeva esmakordselt 1922. aastal Uderna koolis piduliku koosviibimisega, mille organiseeris Naiste Karskusliit Helmi Mäelo algatusel. Üle-Eestilisena tähistati seda päeva aasta hiljem 3. juunil 1923. Emadepäeva tähistamine kogus populaarsust ja seda tähistati kuni 1940. aastani. Uuesti hakati Eestis Emadepäeva tähistama 1988. aastal.

Mina mäletan kogu oma lapsepõlvest vaid emadepäeva. Naistepäev oli meie majas tabu.
Mind muidugi tuleb tunnistada kasvatas vanaema, kellel oli veel meeles esimene eesti vabariik ja ta kasvatas ka minusse selle päeva tähtsuse.

Viimased 6 aastat aga pole minu jaoks seda päeva olnud. Minu mees ei pea sellest päevast ja tavaliselt on riik ta sellel ajal nö. alla neelanud. Poeg pole samuti mind meeles pidanud ja kes teda peaks selles suhtes ka õpetama? Mina ei oska õpetada, päeva mis on emale – ennast tähtsaks teha siis? Pisikene piiga on liiga väike ja tema üritab mulle rõõmu teha siis 9 mail. Neil on lasteaias emadepäevapidu. Kingituse emale toob ta ikka isale, lootuses, et isa näeb siis ka teda.

Seega mina liigitan ta mõttetute päevade hulka ( hapud viinamarjad) ja jään lootma, et inimesed blogivad selle päeva minu jaoks rõõmsaks.

