Kikitasin täna jälle kõrvu.
Seekord kuulsin järjekorras oodates pangas, kuidas kaks vene naist omavahel rääkisid eestist. Vanust võis neil olla kuskil 40 ringis. Seega mitte just väga noored ja samas peaksid nagu olema terve elu eestis elanud.

Rääkisid nemad siis sellest gaasitrassist ja sellest, et venelastel ei lubata uuringuid teha. Samuti sellest, et soomlased ja eestlased on ühe mütsi alla koondunud. Igatahes oli see pikk jutt…
Siinkohal tooks ma aga siis selle osa mis mind kummastas sellest jutust.

Punapäine vene daam: ” Ma ei mõista seda, et muidu ei saa eestalsed soomlastega üldse läbi, kui aga on vaja venemaa vastu olla, siis leiavad nad kohe ühise keele.” ( vabandan, ma lihtsustan veidi juttu, sest seda teksti vene keeles oleks muidu väga palju)
Tumedapäine vene daam ( tundub aholli moodi veidi) : ” Eestlane ja soomlane on pursui, elavad venemaa heatahtlikusest ja venemaa rikkusest, kuid ise ei taha midagi selle eest vastu anda. Ma kuulsin sugulaste käest, et eesti ja soome mõlemad on venemaale kõvasti võlgu kivisöe eest. Mäletad seda Mishat, kes töötas kaevanduses. Tema kaevandas eesti jaoks kivisütt ja siis neid koondati, sest eesti jäi kõik kaevandatud kivisöe eest võlgu. Misha kaotas töö, ei suutnud peret enam toita ja näed, leidis sellise õnnetu lõpu. “
Punapäine vene daam: ” Vot seda Putin ju ütles, et eestlased tuleks kõik seinaäärde panna ja maha lasta.”
Tumedapäine vene daam: ” Tasem tasem, muidu keegi veel kuuleb su juttu ja siis pannakse sind kah kinni, eestis on ju iga kolmas salaagent. Öösel tulevad need mustade maskidega mehed sealt eripolitseist ja viivad minema. Mäletad, kuidas Kostja ja Annuska poeg viidi öösel minema, peale seda, kui ta Nashi laagris käis. Siis saadeti riigireetmise eest vangi. Seal sisi lõid eestlased ta maha.”

Rohkem ma enam kõrvu kikitada ei saanud, sest mul oli vaja sellest kuulmiskohast kaugemale liikuda.
Igatahes, mul oli peale sellise jutu kuulamist raskusi rahulikuks jäämisega. Ma oleks tahnud minna ja need naisterahvad läbi sõimata. Neile puust ette teha ja punaseks värvida.

Selliseid peab siis eestimaa pind taluma…

