Täna hommik saabus shokiga – minu andmetest puuduvad minu 16 aastase poja andmed.
Teda ei ole enam üheski andmestikus olemas. Muidugi otsustasin ma seda kõike uurida läbi x-tee kodanikuportaali.
Selle riikliku andmebaasi lähemal uurimisel selgus, et sellest kuust alates pole minu vastutusel enam peale pisikese tibi kedagi. Kuidagi naljaks on see asi. Tänasel hommikul hakkasin aga uurima seda seepärast, et tavapärase 600 eek lasterahade asemel kanti minu arvele vaid 300 eek-ine summa. Sügasin kukalt ja küsisin ka poisi käest, et kas ta on käinud pensioniametis, et raha oma nimele ringi teha. Nimelt raha saabused kannan selle raha tavaliselt kohe poisi arvele.
Poiss väidab, et tema pole kuskil mingit avaldust tegemas käinud.
Otsustasin, et uurin siis järgi millega tegu ja siis sain vastuseks, et see peab nii olema. Nüüd mingi oktoobri kuu saan seni puudu olevad rahad tagantjärgi kätte. Nii selle4x300 eek, kui ka 450 eek koolialguse raha.


Olgu peale, minul pole sellega muret, et mõned kuud tuleb mul omal poisile taskuraha/karvaeemaldusvahendite raha kanda, kuid hakkasin mõtlema, et kui paljudele on see oluline summa. Eriti nende puhul, kellel puudub isa ja kus on see 300 eek suurune summa oluline summa nii kooli jaoks, kui ka igapäevasteks vajadusteks.
Riik on mingis vanused lapsed ( 16 aastane on siiski veel ikka laps) jätnud tuule peale ripakile.
Kui palju on neid lapsi, kelle jaoks on see ainus taskuraha-kommiraha-kinoraha-kultuuriüritusteraha kuus. Seega suvel võivad 16 aastased käppa imeda?
Samuti nagu ka see 450 eek on päris oluline summa koolirahadele lisaks mõnedes peredes.
Kuidagi imelik tundub, et noor inimene algab oma teed uues koolis ja uutel alustel ning siis võib juhtuda, et paljudel pole uueks alguseks võimalust, sest riik nöögib.

