Täna hommikul ei ole mingit tuju olla eurooplane ega ka maailmakodanik. Tahan olla tõsine ja urisev eestlane oma kodumaal. Selline tavapärane eestlane, kes ütleb venelaste kohta, et need on rämps ja muu maailm ei koti üldse.
Sedasi susisema pani mind arutlus, et kui mina elaks laplaste juures, kas ma peaks ennast nende hulgas kõrgemaks evolutsioonivormiks, kui seda on inimene või austaks ma ka seda maad ning rahvust – või topiks seal elades neile oma kultuuri pähe?
Loomulikult elaks ma omas privaatruumis nii, nagu elab eestlane. Kuid sotsiaalses ja kultuurilises ruumis ei tuleks mulle pähegi elada eestlasena. Siis peaks ma elama laplasena. Austades nende kultuuri ning seadusi.

Siin tekkis mul küsimus, et kus kurat võtab üks osseet omale õiguse EESTIS elades ennast pidada paremaks, kui eestlane? Mis annab talle selle õiguse? Kas see, välja öeldud fraas, et ta tunneb ennast venemaa poolt kaitstuna? Kas see, et venemaa hoiab teda ja hindab tema õigusi, seega on tal vaja olla venemaa poolel? Kas see, et eesti riik on kujundanud grusiine toetava seisukoha on see, mis sunnib teda eestlast vaatama venelase pilguga? Pilk aga räägib selget keelt – ma litsun su laiaks nagu putuka….
Siit tuleb ka küsimus – miks elad sa siis siin riigis. Mina sinna, kus on sinu kodumaa või selle kaitsjad – venemaale…. Ometigi on nad eestis – laiutavad oma kultuuriga ja nõuavad eestis omale õigusi. Eestis peaks teiseks keeleks olema vene keel ja samas vaimus edasi…
Miks kuramus ei ela te siis seal, kus teil on see olemas? Siis tuleb majanduslikust kehvusest ja sellest, et venemaal pole tööd ja raha jne…. Siis, kui jutt läheb rahale tuleb kohe venemaa kirumine ja kohati ka eesti kirumine… Mitte millegagi polda rahul….

Iga kord on tahmine öelda sellisel juhul – austa meie kultuuri ja rahvust – siis hakkame edasi rääkima….

