Mulle meenus ühel teatud põhjusel eile õhtul üks lugu, mis juhtus kevadel ühes väikeasulas.

Ilus päikesepaisteline ilm oli ja minul oli parasjagu aega niipalju, et istuda  veidike ja mõelda eelseisva kohtumise üle ning nautida kevadist päikest. Istusin ma aga selle asula pargi juures, kus park oli mängivaid lapsi täis. Veidi suuremad jõlkusid seal samuti. Tundub, et siis niisama.

Igatahes jooksis kõrvaasuvast majast välja üks 5-6 aastane poisike ja otsejoones minu lähedal asuva põngerjate pundi juurde ning hõikas teistele juba kaugelt ” Mul viis hambahaldjas” esimese titehamba minema. Ma olen nüüd suur poiss juba!”

Teised lapsed tõstsid pea ja poisi kohalejõudes asusid kõik usinalt uurima seda tühja kohta põnni hammastereas. Kellel oli endal juba kogemus kadunud hambaga, see muljetas oma ja lastel oli juttu kauemaks.

Igatahes sai see uudistamine kah otsa. Ja lapsed asusid mängima.

Mingil hetkel aga tuli sinna mänguplatsi poole üks seltskond noori lisaks. Nende vanus võis olla kuskil 14-16 aastased. Nii tüdrukud, kui ka poisid olid seal koos.Väikene poiss tõstis oma mängu juurest pea ja tõusis ning jooksis selle noorte pundi poole.

Ise kõvasti hõigates: “Õde vaata, mul tuli esimene hammas ära!” Igatahes see noorte punt kuulas ta ära ja vastas poisikesele midagi ning pisike poiss jäi rahule. Kuna nad olid minust üsna kaugel, siis ma ei kuulnud, mida selle poisikesele öeldi, kuid rõõmsameelselt keksis ta tagasi.

Minule lähemal aga istus teine noorte punt, kus olid vanemad noored. Vanust võis neil olla kuskil 18-20 vahel.

Poisike vudis nendest mööda, kui üks noortest poistest ( tundus, et natuke vanem ligi 20 aastane ikka ) haaras sellel pisikesel poisil õlast ja küsis: “Tahad ma saadan kõik su hambad “hambahaldja” juurde ja sinu enda ööbikute juurde?”

Poisike seisis kui soolasammas taipamata, mida talle öeldi. Väikese poisi ajus ei olnud sellisele asjale vastet ja tal ei olnud ka aimu, sellest jõhkrusest, mida toime pandi. Igatahes vaatas ta sellele peaaegu mehele otsa ja küsis: ” Mis on ööbikute juurde?” Kogu see vanemate noorukite seltskond hakkas südamest naerma. Sinna juurde tehti veel poisikese arvel hulgalt rõvedat ja õelat nalja, mida ma siinkohal ei hakkaks välja tooma.

Kuna see üks hoidis ikka poisikesel õlast kinni, siis oli näha, et noormate pundis poisikese õde ütles midagi oma pundi noormeestele ja need arutasid midagi omavahel. Tundus, et õhus oli elekter.

Tõusin oma istumiskohast püsti. Seni vist polnud keegi mind seal tähelegi pannud. Siis märkas see vanemate noorukite punt minu tõusmist.Seepeale lasi see vanem noormees lahti poisikese õlast ja poisikene jooksis õe juurde minema.

Siiani kummitab mind küsimus, miks näidatakse jõudu kõige nõrgemate peal? Või kutsub siira lapsiku rõõmu nägemine mõnes inimeses esile viha ja kadeduse, isegi nii suure, et see on vaja ära lõhkuda?

