Eelmine teema tõi hulga NAISTE arvamusi.Kahju muidugi, et vaid kaks meest julgesid enda mõtte välja öelda.

Loomulikult annan ma endale aru, et probleeme jagub palju. Ma olen kindel, et igas peres on tülisid või eriarvamusi. Iseasi on see, kuidas neid lahendatakse. Kui suur on inimese enesest teadlik olemine ja sotsiaalne haritus, paneb see aluse sellele, kuidas seda lahendatakse.

Ma olen seda ennem öelnud, et näljasele anna pätsi leiva asemel tööriistad, et ta saaks ise endale süüa muretseda. Nii tuleks ka neid inimesi, kes ei oska endaga hakkama saad aitamise asemel õpetada, kuidas tulla toime nii, et nad mõistaks ennast ja oma partnerit. Siit lendab jälle vihje koolide kapsaaeda, et kui tõesti pole sellist kodu, kus suudetaks anda lapsele sotsiaalset teadlikust ja õpetada, kuidas saada endast teadlikuks, peaks seda üsna olulist haridusosa andma kool. Kuid koolid tegelevad meil siiani vaid “normide täitmisega” ette antud õppekava täitmisel. Koolivägivalla kasvamine aga näitab seda, et sellist sotsiaalset ühiskonnas toimimist on meie koolidesse rohkem vaja. Ausõna mulle ei meeldiks elada ühiskonnas, kus valitsevad tujud ja meeleolud. Kuid ühiskond liigub selles suunas, et kõik käib tujude järgi.

Ma hakkan vaikselt mõistma islami ühiskonda, kus valitsevad reeglid. Neist reeglitest peetakse ka kinni.

Kindlasti ei ole sellele kõigele ühest vastust, kuid mind paneb hoopis muretsema see, et asi läheb järjest hullemaks. Kas see on aja märk või põeb me riik parasjagu demokraatliku ühiskonna lastehaigusi? Vaadates seda aga Soomes viimasel ajal juhtunud vägivalla taustal, siis pidada seda vaid ühe riigi lastehaiguseks oleks liig. Kangesti tundub mulle ikka, et tegemist on maailma muutumisega. Naiste võimiha suureneb, kuid vastutusega on lood ikka kehvad ….

