No nii, kus  tuldi targutama….

Muidugi ei pretendeeri mina proffi staatusele, kuid tundub, et ma seisan nendest mõlemast nii Ivarist kui ka Rentsist asjale veidi lähemal.

Hukkunud ja haavatasaanud nii Iraagis, kui Afganistanis – kõik need on lollide juhuste kokkulangemine ja kogemuse puudumine. Nii natuke ma ikka asjast tean kah. Seda üle dramatiseerida ei tasu. Kuigi jah, seda kodustele öelda, ole rahulik – see on nagu talvel sooja hingeõhuga merevee soojendamine…. Ka seda, tean ma omast käest.

Nüüd on minu meelest suurimaks ohuks just Afganistanis isetehtud lõhekehad. Sellest rääkis ju ka Andrei “Värske Ekspressi” saates. Kusjuures rääkis pikalt. Samuti ka sellest, et nende avastamiseks pole just eriti palju tehnikat ja võimalusi.

Iraagis on ammu ära lõppenud tühi tulistamine. Enamik juhtumeid on ju vaid kohalike politseinike vastu ja vahel ka eraisikute vastu.  Sellest saab lugeda nii lehtedest, kui kuuleb ka mujalt meediast.

Samas, Afganistanis on asi siiani suunatud rahvusvaheliste vägede suunas. Neid juhuseid esineb suht tihti ja tegemist on ikka pommiplahvatustega.

Seega rääkides Iraagist, kus olukord on rahunenud, on hoopis hullemas seisus Afganistan. “Värske Ekspressi” saates ütles ka see Andrei, et isetehtud lõhkekehad on probleemiks.

Nii, et arvestada välja tõenäosust Iraagi puhul ja võrrelda seda Afganistaniga – no ma ei tea…

Arvestada tuleb ka sellega, et keegi peab need isetehtud lõhkekehad kahjutuks tegema. ( Muuseas, kui ma õieti aru sain, oli Andrei just demineerija.)

Statistikat teha ja protsente arvutada – see oleks sama suur tõenäosus, kui arvutada välja, kui suur hulk inimesi sureb oma voodis või haiglavoodis ….

