Mul on kulunud pool päeva, et kõik Manjanaga seonduvad artiklid läbi kammida.

Seaduse seisukohalt tundub mulle, et õiglus on Manjana poolel. Teisalt, siiani pole ta just eriti varjanud oma seotust blogi ja muu maailma vahelises suhtes.

Postimees on kirjutanud arvamusloo, koos kommentaaridega andmekaitsest. Sellest jäi mulle üks fraas kumama :

Andmekaitse inspektsiooni menetlustalituse juhataja Taago Pähkeli sõnul võib isikuandmeid ajakirjanduses avaldada ilma isiku nõusolekuta vaid ülekaaluka avaliku huvi puhul poliitilise diskussiooni või sotsiaalse arutelu raames. «Kõnealune artikkel oli aga isikut ennast käsitlev persoonilugu, mitte arvamuslugu,» märkis Pähkel.

Ok, persoonilugu küll, kuid inimene arvab, et aeg on muuta enda avalikustamist, siis palvega see eemaldada, rikutakse millist seadust? Või pole võimalik kuskilt sopakihi alt leida ülesse konkreetset lugu, et seda eemaldada? Ok, see on oletus. Teadagi ju mina – mulle lihtsalt ajakirjanduse võim vastukarva….

Kuid siin tekib hoopis küsimus, kus on see avalik huvi?  Ok, googeldades tuleb veel tuhat teist infokildu Manjana kohta välja. Samuti igasugused muud võimalikud tegemised. Kusjuures, isegi wikipeedia annab vaste. Kuid wikipeediast saab minema millistel tingimustel?

Muidugi mul omal oleks veidi lihtsam helistada ja küsida, mis asi tal sellega on, sest terve internetiavarus annab tema kohta palju vasteid. Lugemist jaguks pikaks ajaks….

Kuid tundub, et selle Andmekaitsega on ikka mingi kala, sest kohati mõni asi kuulub andmekaitse alla, mõni mitte. Lisaks annab ka ülikoolide loengute materjalide otsing palju vasteid ( ausõna, ma ei viitsinud isegi kaevata ), kuid tundub, et see on õppekava osa… Seega, mõneti huvitav olla ülikoolis õpitav…

Ma arvan, et siinkohal peaks siiski lähtuma inimese enda tahtest, siis kui ta otsustab, et aitab küll, aeg on möödas, nüüd mind enam pole olemas. Samas ajalukku on Manjana ennast kirjutanud. Seega nokk kinni saba lahti, saba kinni, nokk lahti…

Järsku siiski peaks Andmekaitse toimima ka mingi aja möödumise peale?

No muidugi eks ma kajan Larko sabas ja Manjana ise on kah usinalt sõna võtnud 🙂

