Eile vestlesin õhtul kahe blogijaga, kellest mõlemast ma väga lugu pean…

Samas, tuli mulle üks meenutus aegade hämarusest, kui ma rääkisin oma lapsepõlve sõbrannaga. Teda oli just maha jätnud tema kooselu kaaslane ja ta oli püha viha täis, lubades talle kätte maksta. Kätte maksta kõigiti ja kindlasti ka sellele “uuele tsikile”, kes pole temast sugugi parem ja kellele tema elukaaslane tite tegi.

Foto NAGI's: K A K L E M E !!!

Siis oli meil pikk jutuajamine sellest, et kättemaksuga maksab ta kätte vaid endale.  Kõik teod, mida ta teeb on tehtud igaveseks ja kuskil pole “delete” nuppu, mis laseks asja uuesti teha.  Tookord sõimas ta mu läbi ja ütles, et ma ei tea millest räägin. Vihastas mu peale ja siunas maapõhja….

Neli aastat hiljem oli ta ikka üksi. Ta oli kõigile kätte maksnud, sealjuures külvanud vihkamist ja õelust igale poole. Siis kurtis ta mulle, et mis minul viga rääkida – mina olen abielus, kuid keegi ei suuda teda mõista ja tema väärtust hinnata. Kordasin talle räägitut, et kättemaksmisega maksab ta kätte vaid iseendale. Jälle ta ei uskunud mind ja kordas, et ta peab ENDA EEST SEISMA. Tookord loobusin talle rohkemat rääkimast, sest teadsin, et see on kurtidele kõrvadele.

Nüüd on möödas sellest meie tookordsest jutuajamisest ligi 12 aastat. Mõned nädalad tagasi kohtasin teda juhuslikult uuesti. Ta on ikka üksi. Tal on vahepeal olnud miljon suhet ja miljon lahku minemist. Kuid esimene asi, mida ta meie kohtudes mulle rääkima hakkas oli see, et kuidas ta plaanib kätte maksta oma viimasele elukaaslasele ja samas, kui sõltuv on ta oma üleüle eelmisest elukaaslasest, millist hingelist sidet ta temaga siiani tunneb. Samas, need mehed, ( nimelt üleüle eelmine mõistis temaga koos olles, et on ikkagi homo) tema kallist kullakesest tegid omale prostituudi.

Kummastas mind see kättemaksu maailm. Elada kättemaksu nimel ja muutuda lõpuks sellest sõltuvaks – nagu narkootikumist. Tookord rongis koju sõites tundsin meeletut ängistust, et kuidas saab elada nii, et elu koosneb vaid kättemaksust ja vihkamisest – kõige vihkamisest.

Kättemaks kättemaksu pärast?

