Kuri värk. Ministeeriumid hoiavad kokku. Koondavad töötajaid. Ning nagu ma ennustasin, ikka käib see töötegijate arvelt. Juba on kuulda, et kiiraabi autojuhte koondatakse. Teine valik on see, et võetakse pool palgast vähemaks. Muidugi, kus siis neid tsikke kabinettidest koondada saab.  Tuletõrjujate palga kallale minnakse kah. Muidugi, kes kellele siis on vaja tuletõrjet?

Foto NAGI's: t u l e k e e l

Ministeeriumite halduskulusid hoitakse ju kah kokku ikka nende arvelt, kes tööd teevad. Kolmest raamatupidajast lastakse üks lahti. Tehniline tugi, mis seni oli niigi kogu aeg puuduses, sealt võetakse kah üks inimene vähemaks. Planeerimise osakond ja avaliku halduse osakonnad – kus mõlemas toas istub neli noort tsikki, kelle päevatööks on paberite ühest kuhjast teise tõstmine – neid ei koonda keegi.

Ok, mina olen ehk loll ja ei saa aru, et mis tööd nad teevad … Aga ma pole ainus. Enamik mõtlevaid inimesi ei saa aru, mis tööd nad teevad. Nagu ka see, et miks peab olema sekretariaat – 3 tibiga, kes päeva jooksul tõstavad vahelduva eduga toru ja registreerivad sisse tulnud kirju. Kui aga helistada üldnumbril – siis alati tuleb oodata nii 10 minutit, ennem kui keegi toru üldse võtab.

Nii harva, kui ma pealinnas käin – satun ma kah kahte ministeeriumisse. Ühes on alati keegi sekretäri lauataga. Teises tuleb mul alati otsida, kus need assistendipreilid passivad. Tavaliselt leian nad lõhverdamast kohviruumist. Või siis heal juhul mõne poissmehest asjapulga lauanurgal jalgu kõigutamast.  Minu mingi tahtmise peale tavaliselt siis see assistendipreili vastab nipsakalt – oodake .. ja kõkutab edasi.

Seega kallid inimesed, kes te haigeks juhtute jääma või juhtub teil mingi õnnetus. Peagi ei pruugi kiirabi kohale jõuda, sest kiirabi autojuht on lihtsalt üle väsinud ja sõidab ise kraavi. Tulekahju korral aga võtke ämber ja asuge ise kustutama – sest assistendipreili tahab kah kõkutada ja tema vallandamine ei tule kõne allagi ….

