“Mul on õigus sellele, teisele kolmandale.. ma ei pea tegema seda, teist ja kolmandat… jne jne jne … Ma tahan saada seda, sest mul on sellele õigus, ma ei pea tegema seda, sest see on minu õigus…

Juba lasteaialaps oskab öelda, milleks tal on ÕIGUS. Rääkimata koolilastest ja suurematest inimestest. Meil on õiguskantsler ja soolise võrdÕIGUSlikkuse volinik… aga kus on meie KOHUSTUSTE MINISTER?

Üks asi on aga kõigil sujuvalt kaduma läinud meie iseseisvuse aastatega – meil on ka kohustused. Kohustusi aga peaks kogu aeg keegi teine täitma. Riigi asjapulgad aga sujuvalt unustavad oma kohustused. Nemad on kah õppinud selgeks nende iseseisvusaastatega, et kohustused lükkame kuhugi – ei kellegi maale ja sinna need jäävad.

Võtame kasvõi kohe algava kooli … lapsevanematel on õigus nõuda, et õpetaja suhtuks/teeks/oleks mingit moodi. Kui ei lapsevanemal pole kohustust kasvatada oma last kasvõi nii, et ta kuulaks õpetajat tunnis vaikides. Lapse kohustuste täitma jätmise korral leitakse kuhi õigusi ja kohustused peaks nagu keegi teine kandma….

Kuramuse hästi teatakse mis on riigi kohustused kodaniku ees, kuid seda, et ka kodanikul on kohustused riigi eest, kaovad täiesti olematuks. Riik on paha ja riik ei anna. Riik tahab saada, kuid minul on õigus mitte anda. Minu jaoks jahmatav kogemus siin masu aastatest. Inimene töötas oma töökohas edasi, kuid ametlikult ta koondati. Sai oma tasu nii töökohast, kui ka riigilt. Küsisin, et kas talle ei tundu see petmisena, sain vastuseks – ma olen riigile piisavalt andnud, riik on kohustatud mulle kah andma.  Kõike peavad andma..

Tasuta keskharidust peetakse iseenesest mõistetavaks. Muidugi, me peame selle saama!!??!! See kõik kukub taevast nagu taevamanna eksole???!! Aga kas see on tasuta? Muidugi mitte, selle maksame oma maksudega kinni.
Meil on tasuta arstiabi suuremas osas. See oleks nagu inimõigus, et selle eest ei peagi me midagi tegema ega andma.
Minul aga kerkib küsimus – kes siis annab? Kes siis teeb? Kui meie tööjõus inimesed soome/austraaliasse/rootsi jne jne jooksevad, kes siis peaks andma teie vanaemadele? vanaisadele? emadele? isadele? neile, kes on 64+ aastat oma elust tööd teinud?
Aga neil kõigil on ÕIGUSED.

Tihti oma tööd tehes kuulen lauset – Mulle see ei meeldi mul ÕIGUS keelduda. No keelduge, kuid miks te pärast nutate ja halate, kui riik hakkab otsuseid tegema ja teie ei saa sõna sekka öelda?  Teie saite juba siis ÕIGUSE keelduda.

Minul on kohustused. Mina lähen täna tööle. Minul on kohustus, õhtul kõigilt küsida ja nendega rääkida. Ise olen need valinud. Muidugi on mul õigus mitte teha, kuid see oleks enda kohustuste mitte täitmine.

Aga sõnavabadus meeldib mulle küll 🙂

Vahustaja - lihtne kiire ja mugav :)

Vahustaja – lihtne kiire ja mugav 🙂

