Sotsiaalmeedia on täis kahetisi arvamusi. Ühed, kes tulipalavalt pooldavad pagulaste eestisse toomist, teisalt need, kes on absoluutselt selle vastu. Tunnistan, et mina olen seal keskel kuskil. Mulle ei sobi eestis moslemikogukondade teke, kes võivad olla aluseks terrorismiks eestis. Kes võivad ahistada, halvata ja hävitada meie niigi habrast stabiilsust.  Samas, sõjapõgenikud aafrika riikidest, kes on lastega põgenenud – ei näe probleemi. Jääb vaid loota, et nad siin kohanevad. Kuid mugavuspagulased – NOORED mehed 18-30 eluaastat, kes pagevad oma riigist “sõja” eest, omades 2 nutitelefoni ja kõike muud tänapäeva tehnikavidinatest – millegi pärast, minu arvamust nendest on pigem kahtlustav.

. . . ei usu pisaraid....

. . . ei usu pisaraid….

See aga oli seletuseks. Miks ma neid pooldajaid ei usu, siis sellel on ka konkreetne põhjus. Ma tahaks iga pooldaja käest alati küsida – mida oled sa teinud meie pisikeses eestis nende heaks, kes sinu abi vajavad? Kas oled sa meie oma üksikemasid lastega aidanud? Kas sa üldse tead, kui raske on üksikemal kahe lapsega toime tulla?

Üks pisike lugu kahes lapsest, üks neist 8 ja teine 10. Ema kasvatab neid üksi. Isa oli kah, kuni ta rändas uue naise juurde. Ja sealt veel uue juurde. Ja sealt veel uue juurde. Ema tuleb üksi toime. Lapsed õpivad õnneks hästi. Nad on tublid ja korralikud. Ometigi saavad nad vaid ühe paari täiesti poeuusi asju aastas. Rohkem ema ei saa lubada. Üürikorter vajab maksmist aga linnavalitsus enam ei luba ka sotsiaalkorterit. Pagulased ju tulevad… Nendel lastel  tuleb oodata uusi riideid ja jalanõusid veel kaua.. kuni ise taskuraha teenima hakkavad .. ehk.

Nende klassivend oli kah rääkinud ( klassivenna isa on mingi firmaomanik ) “Varsti saab kõik eesti töötegijad lahti lasta, sest saab hakata maksma miinimum palgast vähem Pagulased teevad töö ju peaaegu muidu ära. Kauplusejuhatajaga saab diili teha, et kogu kaup, mis on vaja alla hinnata, saab omale ja küsib pagulastelt täishinna ”

Minagi olen neid “ärimehi” kuulnud pagulastele tööd pakkudes nö. kõvasti oma tasku raha plaane.

Oleme tagasi alguses. Mina ei usu Teie pisaraid, kes te väidate ennast nutvat mingite piltide juures. Seni ei usu, kui eestis on veel neid lapsi, kes elavad ääretus kitsikuses. Seni ei usu, kui on ärimehi, kes teevad “äriplaane” pagulaste tööle võtmiseks.

Mina nutan siis, kui näen neid lapsi õnnetu näoga vaatamas uusi riideid poeaknal. Uut koolikotti või siis ka uut jalgratast.
Nutan siis, kui kuulen “ärimeeste” plaanidest….

Minu arust, on need pagulased äriplaan. Itaalia ja Kreeka äriplaan – raha saamiseks EU-st. Meie pisike riik ja need 8 ning 10 aastane laps on OHVRID.